Een klok en schoen in elkaar gemaakt voor 3D Production. In het 3D programma Maya zijn de twee objecten in elkaar gemaakt.
Het idee
Mijn idee was om een klok en een schoen als object in elkaar te plaatsen. Door het in een foto te plaatsen van een busstation, krijg je het idee dat het voorwerp staat te wachten. Maar wat is het verhaal er achter.
Met de schoen wil ik laten zien dat je soms wel haast moet maken om de bus te redden. Dit heeft te maken met de tijd. Een bus gaat om een bepaalde tijd en om op tijd te komen, moet je lopen. Maar wat als de bus nooit komt, misschien staat de Clock / Shoe er zo lang dat het er oud uit ziet. Vandaar de naam ‘’On Time’’.
Materialen en technieken
Het is allemaal begonnen met een simpele vorm, de Polygon Cube (Schoen) en de Polygon Pipe (Klok). Met Vormen / Modeling. Doordat ik af en toe bepaalde tools niet kon vinden, heb ik gebruik gemaakt van de ‘’Find a Menu Item’’ tool.
Met de twee objecten die ik aan het maken was, had ik vaak de Insert Edge Loop Tool nodig. Om meerdere randen te maken en zodoende meer details kon aanbrengen.
De soorten Texture dat gebruikt zijn, zijn Lambert en Phong. Met Materials / Texturing.
Zorgen dat de texture zich mee verplaatst met het object zelf, door het te verplaatsen via Outliner.
Om goed licht te krijgen op het product, is er een Spot Light gebruikt. Door Decay Rate op Quadratic te zetten krijg je realistisch licht.
Uiteindelijk om alles goed te kunnen renderen is Mental Ray aangezet. In de Render Settings moest nog wel het nodige aangepast worden om te kwaliteit te verbeteren en het zo realistisch mogelijk te maken.
Een schaduw is toegevoegd een groot vlak te gebruiken, doordat het vlak onder het object staat kan de schaduw op het vlak vallen.
Conclusie
Door alles in te nemen van wat er met de cursus is gedaan (onder andere 3D printing) en stap voor stap de Modeling, Materials/Texturing, Positioning, Lighting, Rendering en Compositing te gebruiken is het uiteindelijk een geslaagd object/product geworden.